# 1
Konkurece neexistuje
Leden 2022

4 minuty čtení nebo poslechu
Nemá to cenu...


Problém, se kterým se u svých klientů momentálně často setkávám je, že kolem sebe vidí prezentaci všech lidí, kteří podnikají, včetně lidí, kteří podnikají v oboru, co oni sami. Všichni najednou vychází s novým projektem, akcí, nápadem, inovací, spolupráci...

Už dlouho máte v hlavě projekt a najednou vidíte, že někdo dělá něco stejného!
A začínají se vám točit myšlenky a v hlavě se dostáváte do smyčky.

A napadají vás takové věci jako: "Když teď ten svůj nápad neudělám hned, tak mám smůlu. Nebudu dost dobrá, nebudu dost rychlá, nedosáhnu toho, co jsem chtěla. Nemá to cenu."
Vybírá si VÁS kvůli
VAŠEMU přístupu




A s těmito pocity často přichází paralýza.
Taky nechuť nebo demotivace něco začít dělat nebo to dodělat.

No a pokud se to týká právě vás, tak mám jednu zprávu.

Je úplně jedno jestli vaše pseudo konkurence nebo někdo kolem vás dělá to, co chcete dělat vy. Protože VÁŠ klient si vybírá VÁS kvůli VAŠEMU přístupu.
Z principu unikátnosti prostě neexistuje možnost, že by dvě služby nebo produkty byli naprosto totožné. Když dva dělají totéž, není to totéž.

Kupuje si přístup
a zážitek.



Představte si třeba takovou Jógu. Co cvičitel, to jiný přístup, atmosféra, objednání služby. Někdo vám dá před lekcí voňavý zahřívací čaj, někdo skvěle zvládá závěrečnou meditaci, někdo k ní přistupuje víc jako ke sportovní aktivitě někdo jako k spirituální záležitosti.

A co teprve kavárny. Někde sází na útulné prostředí, jinde na moderní až sterilní interiér. Někde dávají bezlaktózové mléko zadarmo, jinde za příplatek. Někde si dávají záležet na precizní přípravě kávy a výběru zrn, možná mají i vlastní pražírnu. Někde sazí naopak množství příchutí nebo posypání pěny od mléka kakaem či skořicí. No a pak do hry přichází signifikantní dezert nebo přístup obsluhy. Uff. A přesně takhle je to i s vaší službou nebo produktem. Klient či follower si od vás totiž nekupuje jen tu věc, ale hlavně přístup a zážitek, který od začátku do konce s vámi zažije.
Váš klient si na vaše kvality
rád ještě chvilku počká.



Možná si teď říkáte, že váš produkt je sice skvělý
a určitě líp zpracovaný, než má konkurence, ale že o vás nikdo neví a ten druhý je víc vidět, slyšet, má lepší marketing a přebere vám vaše lidi. Nebojte Klientu je dost. Vaším cílem je ne mít všechny klienty, ale ty, kteří si váží právě vás a toho co do své práce dáváte. Ty, kteří to umí ocenit a umí hodnotu, která jim předáváte rozpoznat a využít. To je to, co podnikání – jinak vlastně hodně náročnou disciplínu dělá krásným. Že můžete předávat něco krásného lidem kterým chcete a pracujete s těmi, kdo jsou vám příjemní.

Takže pokud máte chuť a nápad, v klidu a ve svém tempu na něm pracujte. Pochybnostem poděkujte za upozornění, ale nenechte se jimi ovládat. Váš klient si na vaše kvality rád ještě chvilku počká.
Srovnal vám článek myšlenky?